اسباب کشی

کاربرد نایلون های حبابدار چیست؟

نایلون حبابدار چیست و چه کاربردی در بسته بندی دارد؟

اگر شما فردی هستید که یک تجارت الکترونیکی را اداره می کنید یا کسی هستید که قصد راه اندازی آن را دارید، می دانید که مواد بسته بندی چقدر حیاتی هستند و چگونه به طور قابل توجهی بر تجارت شما تأثیر می گذارند. یکی از مفیدترین مواد بسته بندی بسته بندی حباب دار است. معمولاً برای طیف گسترده ای از مزایایی که ارائه می دهد استفاده می شود. روکش‌های حباب دار وزن سبکی دارند و در عین حال قوی هستند، بنابراین آنها از اقلام در برابر ضربه خوردن و سایر آسیب ها در هنگام حمل و نقل در انبارها محافظت می کنند. جدا از کاربردهای آن در بسته بندی، بسیاری از ما دوست داریم حباب ها را بترکانیم. این یک راه عالی برای از بین بردن استرس است. بر اساس یک نظرسنجی که توسط سازندگان حباب دار در سال 2012 انجام شد، گفته می شود که یک دقیقه حباب بسته بندی همان استرس را کاهش می دهد که یک جلسه 30 دقیقه ای ماساژ می دهد. اما پوشش های حباب دار چگونه اختراع شدند؟ و چگونه تولید می شود؟ برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

نایلون حبابدار چگونه اختراع شد؟

آیا تعجب خواهید کرد اگر بدانید که روکش های حباب دار با در نظر گرفتن بسته بندی اختراع نشده اند؟ بله، این درست است. در ابتدا روکش های حباب دار به صورت کاغذ دیواری بافت طراحی شده بودند.

 در سال 1957، یک مهندس آمریکایی به نام آلفرد فیلدینگ و مارک چاوانز، که یک شیمیدان سوئیسی بود، گرد هم آمدند تا نوع منحصر به فردی از تزئینات دیوار را تولید کنند. یک کاغذ دیواری لمسی سه بعدی که تمیز کردن آن آسان و جذاب خواهد بود. بنابراین برای اولین بار، در هاوترون، نیوجرسی، دو تکه پرده پلاستیکی دوش را از طریق یک دستگاه آب بندی حرارتی قرار دادند و منجر به ایجاد یک ورقه پلاستیکی با حباب های هوا شد. اما این ورق پلاستیکی بافت به خوبی در بازار پذیرفته نشد زیرا اکثر مردم آن را به عنوان تزئین دیوار دوست نداشتند. بنابراین، ایده فروش کاغذ دیواری شکست خورد.

 سپس به فکر استفاده از آن برای سایر برنامه‌ها افتادند و هر دو شرکتی به نام «Sealed Air Corporation» با نام تجاری Bubble Wrap راه‌اندازی کردند و یک مارک تجاری ثبت شد. در طول این مدت، آنها برای چندین پتنت در مورد تجهیزات و فرآیند مورد نیاز برای تولید این پوشش حبابدار درخواست کردند.

 و در نهایت متوجه شدند که این ورق های پلاستیکی سبک وزن و دارای خواص عایق خوبی هستند، بنابراین سعی کردند این ورق های پلاستیکی را به عنوان عایق گلخانه به بازار عرضه کنند. اما حتی آنجا هم کار نکرد.

 سرانجام، پس از سه سال، در سال 1959، یکی از افراد بازاریابی این شرکت به نام فردریک باورز ایده ای برای استفاده از آن به عنوان یک ماده بسته بندی پیدا کرد. اما آنها در این فکر بودند که برای کدام محصول باید از آن استفاده کنند. به طور همزمان، در همان زمان، IBM متغیر 1401 کامپیوتر طول دیوار خود را راه اندازی کرد. بنابراین فردریک به IBM رفت و ایده استفاده از بسته بندی حباب دار را به عنوان ماده بسته بندی برای حمل و نقل ایمن مطرح کرد. و آی‌بی‌ام از آن خوشش آمد و به این ترتیب، آی‌بی‌ام اولین مصرف‌کننده بزرگ Bubble Wraps بود. بنابراین می‌توان گفت که حباب‌ها انقلاب بزرگی در صنعت کشتیرانی و تجارت الکترونیک ایجاد کردند.

نایلون حبابدار چگونه تولید می شود؟ 

فرآیند تولید نایلون حباب دار از رزین های ریز شروع می شود و به رول های بزرگ حبابی ختم می شود. چگونه همه این اتفاق می افتد؟ در اینجا کل فرآیند در مراحل زیر است: 

ابتدا با انواع مختلف رزین شروع می شود. رزین های ریز پلی اتیلن (پلاستیکی) به شکل مهره هستند و اندازه آنها فقط به اندازه شن نخودی است. رزین ها به صورت گلوله ای تولید می شوند و هر کدام از آنها خواص متفاوتی دارند. نایلون به آن استحکام می بخشد و رزین فلکس ماده ای را با چسبی که برای ساختن حباب مورد نیاز است فراهم می کند. 

گلوله های رزین به داخل اکسترودر خلاء می شوند. که یک استوانه بلند است که داخل آن یک پیچ است که در تمام طول آن قرار دارد. 

نوارهای گرم شده اکسترودر را برای دمای بین 450 تا 512 درجه گرم می کنند. فرآیند گرم کردن قبل از ورود رزین اتفاق می‌افتد. سپس پیچ در داخل بشکه می‌چرخد و گرمای بیشتری ایجاد می‌کند و بنابراین رزین ورودی را به یک مایع ذوب می‌کند. و سپس مایع خارج از سیلندر فشرده می شود. بنابراین دو ورقه روی هم از فیلم پلاستیکی را تشکیل می دهد. 

و سپس یک درام وجود دارد که سوراخ هایی در آن سوراخ شده است. بنابراین یک لایه از فیلم به دور این درام پیچیده شده و به آن مکش وارد می شود. بنابراین یک شبکه از فیلم به داخل سوراخ هایی که شکل حباب ها را تشکیل می دهند کشیده می شود. به طور کلی، قطر حباب از 6 میلی متر تا 25 میلی متر است. 

بعداً فیلم دوم روی فیلم قبلی لمینت می شود تا هوا در داخل حباب ها به دام بیفتد.

 در نهایت، ورق های حباب دار تمام شده را دریافت می کنیم که 48 اینچ طول دارند و سپس از نظر طول و عرض بریده می شوند. همچنین در هر 12 اینچ سوراخ می شود تا هنگام استفاده از آن برای مصرف کنندگان آسان شود. 

و سپس بررسی های کیفی انجام می شود، رول و بسته بندی می شود و آماده ارسال به انبارها می باشد تا بتوانید آن را از سایت مورد نظر خریداری کنید. 

  چگونه می توان از پوشش حباب دار تولید شده استفاده کرد؟

 متداول ترین سوالی که در مورد روکش های حباب دار پرسیده می شود این است که “آیا حباب باید داخل باشد یا بیرون؟”. پاسخ این است، برای حداکثر کارایی، باید حباب ها را در داخل آن قرار دهید، یعنی نزدیک به آیتم، به طوری که یک اثر بالشتک بیشتری داشته باشید. در عوض، اگر حباب ها به سمت بیرون قرار گیرند، ممکن است در حین حمل و نقل پاره شوند و خطر آسیب به محصول را افزایش دهند.

 بهترین بخش بسته بندی حباب دار این است که آنها در اشکال مختلفی مانند کیسه های حباب دار، ورق های بسته بندی حباب دار، پست کننده حباب دار و غیره موجود هستند. استفاده از کیسه های حباب دار بسیار راحت است و به راحتی بسته بندی می شوند زیرا مانند جیب هستند. و گاهی اوقات با چسب هایی در یک طرف به محتویات در جای خود می آید. 

علاوه بر این، روکش‌های حباب‌دار نیز در طیف گسترده‌ای از پیکربندی‌ها مانند چسبنده، چسبنده، بازدارنده خوردگی فرار و آنتی استاتیک موجود هستند. هر کدام اهداف متفاوتی را دنبال می کنند و با استفاده از رنگ های مختلف متمایز می شوند. به عنوان مثال، پوشش های حباب دار آنتی استاتیک همیشه به رنگ صورتی هستند، در حالی که بازدارنده های خوردگی فرار آبی هستند.

همچنین بخوانید: کارتن 3 لایه چیست؟ کارتن 5 لایه چیست؟ 

برای خرید نایلون حبابدار چکار کنیم؟ 

نایلون حبابدار سه لایه را می‌توانید به صورت تعدادی و محدود یا به صورت عمده در تعداد بالا از طریق فروشگاه ایزی حمل ثبت کنید و در کمترین مدت زمان آن را دریافت کنید. برای هرگونه سوال و یا مشاوره می توانید از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

شماره های تماس با ایزی حمل:       09035009406 – 09375250111

ایزی حمل این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید با خرید تمامی وسایل لازم برای بسته بندی اثاثیه منزل جابجایی راحت و مطمئن را تجربه کنید. 

از دیگر محصولات ما : 

سلفون بسته بندیکارتن اسباب کشی (کارتن اسباب کشی سه لایه، کارتن اسباب کشی پنج لایه، کارتن کیبوردی) – چسب پهنساک لباس برزنتی  – جعبه کفشگونی سفید

 

دیدگاهتان را بنویسید