اسباب کشی

نکاتی که باید برای بسته بندی اثاثیه منزل بدانید!

بسته بندی اثاثیه منزل یکی از مهم ترین  اقدامات در اسباب کشی  است. اگر لوازم مناسب بسته بندی را تهیه کنید و وسایل خود را با دقت بپیچید، می توانید مطمئن شوید که آنها به شکل عالی در اسباب کشی جان سالم به در می برند. فقط مطمئن شوید که اقلام بزرگتر را قبل از بسته بندی، در صورت امکان ،قطعات آنان را جداسازی کنید.

بخش اول در بسته بندی اثاثیه منزل

1-برنامه ریزی و تهیه  لوازم مخصوص بسته بندی تصمیم بگیرید که کدام قطعات مبلمان را جدا کنید.

جابجایی می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر مبلمان بزرگ زیادی داشته باشید. در صورت امکان، می‌خواهید وسایلی را که از درها یا از پله‌های باریک پایین نمی‌آیند جدا کنید. همچنین باید به فکر جدا کردن اقلام شکننده یا اقلام بسیار با ارزش باشید، زیرا جابجایی آنها به صورت تکه‌ای آسان‌تر است. فهرستی از مواردی که می‌خواهید جداسازی کنید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تخت
  • کابینت یا کابینت دیواری
  • مبلمان بزرگ
  • میز

2-از هر مبلمانی که می خواهید قطعات آن را جدا کنید عکس بگیرید.

فراموش نکنید، شما باید قطعات مبلمان را دوباره کنار هم قرار دهید. این ایده خوبی است که از فرآیند جداسازی عکس بگیرید تا بتوانید یادآوری بصری از ظاهر چیزها داشته باشید. برای ثبت هر مرحله از فرآیند چندین عکس بگیرید. وقتی قطعه را دوباره کنار هم قرار دادید، می‌توانید به تصاویر ارجاع دهید. 

 3-خرید لوازم بسته بندی.

اثاثیه منزل را معمولاً نباید  قبل از اینکه آنها را در بسته بندی مناسبی قرار دهید در کامیون قرار دهید. پس از تکمیل موجودی خود، آنچه را که برای جابجایی هر قطعه مبلمان نیاز دارید، در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اقلامی مانند کاناپه ها معمولاً در پتو و سلفون، بسته بندی می شوند. چیزی شبیه یک لامپ ممکن است در بسته بندی حبابی پیچیده شود. شما می توانید لوازم را از فروشگاه های معتبری همچون ایزی حمل بصورت حضوری یا آنلاین خریداری کنید.

   لوازم بسته بندی مورد نیاز شما عبارتند از  :

نایلون حباب دار /فوم سفید

سلفون استرچ/کارتن اسباب کشی (کارتن اسباب کشی سه لایه، کارتن اسباب کشی پنج لایه، کارتن کیبوردی)

چسب پهن / ساک لباس برزنتی 

جعبه کفش | سلفون بسته بندی 

بخش دوم در بسته بندی اثاثیه منزل : جداسازی وسایل بزرگ

  3-برای جدا کردن میز، پایه های میز را باز کنید.

برای میزهای کوچک، آنها را روی سطحی مانند پیشخوان یا میز کار قرار دهید تا بتوانید زیر آن را ببینید. برای میزهای بزرگتر، احتمالاً باید زیر میز قرار بگیرید تا یک نقطه دید خوب داشته باشید. محل هر مجموعه پایه را پیدا کنید و از یک پیچ گوشتی برای باز کردن و جدا کردن پیچ ها از هر مجموعه پایه استفاده کنید. پس از بیرون آمدن پیچ ها، پایه ها را جدا کنید.پیچ ها را به طور جداگانه در یک کیسه با برچسب مشخص بسته بندی کنید.

4-تشک ها را از روی تخت خود بردارید تا شروع به جدا کردن قطعات تخت خود کنید.

همه ملافه ها و بالش ها  را از روی تخت خود بردارید. تشک و فنر جعبه خود را از قاب خارج کرده و در کنار قرار دهید. از یک پیچ گوشتی برای باز کردن پیچ های بدنه تخت استفاده کنید. اگر چهارچوب تخت شما لت دارد، هر لت را باز کرده و از چارچوب جدا کنید. 

5-دستگیره ها و سایر قطعات قابل جابجایی را از کمدها و میزها جدا کنید. 

اگر کمد یا میز شما دستگیره‌هایی دارد، میتوانید برای جلوگیری از آسیب دیدن دسته ها، آنها را از روی میز خود باز کنید.اگر به مکانی نزدیک جابه جا میشوید، می توانید وسایل غیر شکننده را در کشوی کمد ها نگه دارید. ممکن است مجبور شوید کشو را با کاغذ بسته بندی یا فوم سفید پر کنید تا وسایل ریز درون آنها جابه جا نشوند.

همچنین بخوانید: کارتن 3 لایه چیست؟ کارتن 5 لایه چیست؟ 

بخش سوم در بسته بندی اثاثیه منزل: بسته بندی مبلمان شما 

1-مبلمان را با پتو یا سلفون مبلی بپوشانید.

برای محافظت بهتر از مبلمان خود، آن را به دقت با سلفون یا پتو بپیچید. می توانید از پتوهای قدیمی که قبلاً دارید استفاده کنید.از یک انتها شروع کنید و دور کل محیط قطعه را بپیچید. مطمئن شوید که بالا و پایین مبل را نیز بپوشانید. وانمود کنید که در حال پیچیدن هدیه ای هستید و مطمئن شوید که همه چیز را می پوشانید. برای قطعات بزرگتر، به چندین پتو یا حبابدار و سلفون نیاز دارید. 

 2-پایه های میز و صندلی را با پتو یا فوم بپیچید. 

بهتر است قبل از بسته بندی پایه ها را جداکنید. اگر قابل جابجایی و جدا سازی نیستند، مطمئن شوید که با دقت پیچیده شده اند.

3-پوشش ها را با سلفون مبلی محکم کنید. 

سلفون استرج را بگیرید و شروع به پیچاندن آن در اطراف مبلمان کنید. برای مثال، برای مبل، از یک بازو شروع می‌کنید و تا زمانی که به نقطه شروع خود برسید، مبل را با روکش دور می‌چرخید. برای جلوگیری از جابجایی پتوها یا پدها در حین جابجایی، هر قسمت از مبلمان را سلفون بپیچید. برای جابجایی های طولانی مدت، سلفون استرج از ورود آلودکی و کثیفی به مبلمان شما نیز جلوگیری می کند. شما میتوانید برای تهیه سلفون استرج به قسمت فروشگاه سایت ایزی حمل مراجعه بفرمایید. 

 4-تکه های مقوا را در گوشه میز و کمد و روی شیشه میزها قرار دهید. 

بعد از اینکه مبلمان پیچیده شد، به گوشه وسایل بزرگ مقوا اضافه کنید. برای محافظت از قطعاتی مانند کمد، چند سانتی متر مقوا را در زیر مبلمان قرار دهید. بقیه مقوا را بالا بیاورید تا پایه ی مورد را بپوشاند. مقوا را خم کنید تا گوشه های مبلمان را بپوشاند. با سلفون بسته بندی محکم کنید. می توانید این کار را برای مبلمان چوبی مانند کمد یا میز انجام دهید تا گوشه ها در حرکت آسیب نبینند. یک تکه مقوای محکم را روی میزهای شیشه ای قرار دهید و با نوار بسته بندی محکم کنید.

  5-وسایل شکننده را با نایلون حباب دار بپیچید. 

ممکن است یک لایه محافظ اضافی برای موارد خاصی بخواهید. اگر به‌خصوص نگران خراشیدگی یا آسیب‌های دیگر به یک تکه مبلمان چوبی هستید، یک لایه نایلون حباب‌دار روی پوشش پلاستیکی اضافه کنید. چند متر نایلون حباب دار بردارید و آن را به دور کل مبلمان بپیچید و با چسب محکم کنید. 

بخش چهارم در بسته بندی اثاثیه منزل: برخورد با اقلام کوچک یا شکننده 

1-آینه های خود را با چسب و مقوا بپیچید.

 از چست پهن برای ایجاد چندین شکل X در جلوی هر یک از آینه های خود استفاده کنید. این کار از شکستن شیشه در صورت برخورد تصادفی یا افتادن آینه جلوگیری می کند. تکه های کوچک مقوا را برش دهید تا روی لبه های هر گوشه قرار دهید. مقوا را با چسب محکم کنید. سپس دو تکه مقوا را برش دهید تا جلو و پشت آینه خود را بپوشاند. یک ورق قدیمی را دور آینه بپیچید، سپس با تکه های مقوا بپوشانید و با چسب بسته بندی کنید. برای ایجاد این لایه محافظ نیز می توانید از نایلون حبابی استفاده کنید. اگر آینه شما به اندازه کافی کوچک است که در یک جعبه قرار گیرد، بالشتک اضافی را در جعبه قرار دهید. می توانید از ملحفه ها یا حوله های قدیمی یا حباب های بیشتری نیزاستفاده کنید. 

 2-تلویزیون خود را با پوشاندن آن با یک پارچه و محکم کردن آن با پوشش پلاستیکی بسته بندی کنید.

 تلویزیون خود را با یک پتو یا کاور قدیمی بپوشانید.همچنین میتوانید برای پوشش آن از نایلون حبابدار سه لایه که در فروشگاه ایزی حمل موجود است نیز استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام سیم‌ها را به پایه تلویزیون بچسبانید تا مانعی نشوند. 

 3-لامپ خود را در فوم بپیچید. 

لامپ و آباژور را از پایه لامپ بردارید و کنار بگذارید. طناب را دور پایه لامپ بپیچید و آن را با چسب محکم کنید. پایه لامپ را در فوم سفید بپیچید و آن را با چسب محکم کنید.  لامپ را در یک جعبه قرار دهید و کاغذ روزنامه مچاله شده را در اطراف آن قرار دهید.برای بسته بندی آباژور، کناره های جعبه را با فوم یا حبابدار بپوشانید و آن را در جعبه قرار دهید. 

  5-قفسه وسایل آشپزخانه را با پوشاندن آن با پتو یا پد بسته بندی کنید.

 قبل از بسته بندی، قفسه خود را خالی کنید. اقلامی مانند ظروف، غذا و کتاب های آشپزی را جداگانه جابجا کنید. قفسه خالی را در یک پتو یا پد بپیچید و آن را با پلاستیک محکم کنید. هر دری را با چسب پهن  یا طناب محکم کنید.

  6-کمدهای بایگانی مدارک را با پتو بپوشانید.

 کمدهای بایگانی خود را خالی کنید و محتویات آن را در یک جعبه بسته بندی کنید. در حین جابجایی حتماً اوراق مهمی مانند شناسنامه و سایر اسناد قانونی را نزد خود نگه دارید. پس از خالی شدن کشوها، آن ها را قفل کنید تا سر نخورندو باز نشوند. کمد را با یک پتو بپوشانید و با پوشش پلاستیکی محکم کنید. 

بخش پنجم در بسته بندی اثاثیه منزل: بارگیری وسایل در کامیون 

1-وزن وسایل را به طور مساوی توزیع کنید تا رانندگی آسان تر شود.

 اگر همه اقلام سنگین را در یک طرف کامیون بارگیری کنید، می تواند هدایت کامیون را دشوار کند. سعی کنید وزن وسایل خود را به طور مساوی در سراسر کامیون پخش کنید. سنگین ترین وسایل را روی دیوارها قرار دهید. این کار وسط فضا را برای دسترسی راحت تر و بارگیری و تخلیه آزاد نگه می دارد.

 2-عکس ها و آینه ها را بین تشک ها یا سایر وسایل نرم قرار دهید.

شما قبلاً عکس ها و آینه های خود را با دقت بسته بندی کرده اید، اما دادن یک لایه حفاظتی اضافی به آنها ضرری نخواهد داشت. قاب عکسها و آینه ها را بین 2 تشک قرار دهید.  اگر بیش از 1 تشک ندارید، می توانید از همین ترفند با کوسن های مبل استفاده کنید.

3-کاناپه ها را به صورت عمودی بارگیری کنید.

  کاناپه ها و صندلی ها می توانند فضای مورد استفاده زیادی را اشغال کنند. یک راه عالی برای جلوگیری از آن، قرار دادن کاناپه در انتهای آن (سمت بازو) و عمودی کردن آن است. این به ویژه در صورتی مفید است که نتوانید مبل خود را از هم جدا کنید. 

  4-مبلمان را با تسمه محکم کنید. 

بسیاری از کامیون‌های اجاره‌ای دارای تسمه‌هایی هستند که می‌توانید برای بستن وسایل خود استفاده کنید. هنگامی که کامیون را تحویل می گیرید، از راننده آن بپرسید که آیا تسمه همراه خود دارد یا خیر. سپس برای بستن مبلمان خود با تسمه اقدام کنید.      

برای خرید لوازم بسته بندی چکار کنیم؟ 

انواع لوازم بسته بندی را می‌توانید به صورت تعدادی و محدود یا به صورت عمده در تعداد بالا از طریق فروشگاه ایزی حمل ثبت کنید و در کمترین مدت زمان آن را دریافت کنید. برای هرگونه سوال و یا مشاوره می توانید از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

شماره های تماس با ایزی حمل:       0903500940609375250111

ایزی حمل این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید با خرید تمامی وسایل لازم برای بسته بندی اثاثیه منزل جابجایی راحت و مطمئن را تجربه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید